Mysli a preži! - 2015

Pod týmto názvom sme zorganizovali od 1.7.2015 do 5.7.2015 už 6. detský letný tábor. Tábor podporil Nadačný fond Telekom pri Nadácii Pontis a obec Omšenie. Tento raz sme išli na Duchonku do ubytovne Jazmín. Už po vystúpení z autobusu čakal deti bohatý program. No človek mieni a prevádzkár vedľajšieho penziónu mení. Mali sme s ním dohodnuté používanie bazéna, každý deň na dve hodiny. Povedal buď pôjdete teraz alebo až zajtra. No my sme flexibilný. Keďže veľa detí v tábore sú reinkarnované vodné živočíchy, my sme im nemohli bazén odoprieť. Za 5 minút sme boli v plavkách prichystaní ísť splývať a plávať do bazéna. Po bazéne nás čakalo ďalšie prekvapenie v podobe chutného obedu. Prišli sme na to, že kuchárky v našom penzióne kedysi varili vo vychýrených hoteloch, veď ako by sa naučili tak výborne variť. Každý pribral počas tábora minimálne 2 kilá. Ešte doteraz sa mi sníva o parených buchtách, palacinkách a iných dobrotách, ktoré pre nás pripravili. Po dobrom obede sme konečne zahájili náš program. Deťom sme predstavili ich vedúce, ktoré pochádzali z 5. kolónií - Pirátov, Vojakov, Indiánov, Kovbojov a Gangstrov. Piráta Jacka (Naty G.), Generála (Zuzka), Winnetua (Naty V.), Šerifku (Miša) a Krstnú mamu (Andy). Veľmi napínavé bolo losovanie, kto kde bude patriť a tým pádom získavať body pre svoju kolóniu. Keď už bolo všetko rozhodnuté, kolónie dostali prvú úlohu. Pripraviť si svoj hlavný stan, vyzdobiť ho, aby bolo hneď každému jasné kam patria. Ešte si mali vymyslieť bojový pokrik, alebo hymnu, vytvoriť si kostýmy a pripraviť si zmenky na večerný program (Casíno). Po večeri sa nám každý tím predstavil a spoločne sme ohodnotli vynaliezavosť, kreativitu a nápady jednotlivých tímov. Ešte pred večerou sme pozbierali zmenky a ohodnotili ich náročnosť žetónmi. Po vyhodnotení tímov sme prečítali všetky zmenky, aby deti vedeli čo si budú môcť kúpiť za vyhrané žetóny. Následne sme každému rozdali pridelené žetóny a mohli začať v Casíne hrať. Z tých najzaujímavejších: "Majiteľa tejto zmenky budem 10 minút škrabkať po chrbáte. Majiteľovi tejto zmenky poviem každý deň aká je krásna princezná. Majiteľovi tejto zmenky budem každé ráno postieľať posteľ. Majiteľovi tejto zmenky dám každý deň na výber z prinesených sladkostí. Každý deň ťa ráno prídem očesať. 5 minút ťa budem ospevovať a velebiť aký si pekný, šikovný a múdry." Po hodine hry sme pristúpili k draženiu zmeniek Niektorí si svoje zmenky kúpili späť, no bolo veľa tých, ktorí si kúpili zmenky iných. Pravidlom bolo, že kto nedodrží to čo napísal v zmenke, tomu sa budú strhávať body a to pocíti celý jeho tým. Každý sa tešil na plnenie zmeniek. To začalo už pri rozcvičke, kedy Jarko povedal Dáške aká je pekná princezná. Po raňajkách sme vyrazili cez lesy objavovať Topoločiansky hrad , ktorý sa týči nad obcou Podhradie a nie v Topolčanoch ako som si pôvodne myslela. Dostali sme pokyny od pána správcu ako nezablúdiť a prežiť.  Slniečko nám prichystalo prekvapenie v podobe 30 stupňov. Našťastie bola skoro celá cesta lesom, takže horúčavu sme zvládali dobre. Po príchode na hrad sme presnorili snáď i ten najmenší kúsok hradu. Po občerstvení v miestnom obchode sme sa vybrali naspäť. Po obede sme sa schladili v bazéne. Len čo sme sa osušili už prišli inštruktori Jožko a Maťo. Prišli nám povedať čo to je Nordic walking a hlavne ukázať ako správne sa chodiť má. Pre každého priniesli palice na chodenie. Chodili sme až do večere. Aspoň nám vytrávilo. Po večeri deti čakal kvíz, ktorí si pripravili vedúci skupín. Bol veľmi ťažký. Veď uvážte ako by ste odpovedali na otázku: Aký úraz som v detstve nemala? V možnostiach bola zlomenina, useknutý kus prsta a zápal stredného ucha. Koho by napadlo, že správna odpoveď je zlomenina.... No poviem vám všetky otázky boli uletené a preto aj veľmi zábavné. Samozrejme na konci sme pridelili každému tímu získaný počet bodov. Na záver sme si ešte zaspievali s karaoke a išlo sa spať. Na tretí deň sme pôvodne chceli ráno ísť na Kulháň, ale ráno nám oznámili, že ak sa chceme kúpať, do bazénu musíme ísť doobedu. Urýchlene sme zmenili program. Po kúpaní sme sa ešte zahrali inovatívnu hru Bež, lebo ťa oblejú. Mala svoje pravidlá. Každý mohol použiť iba vodu, ktorú si na začiatku priniesol. Boli sme všetci mokrí, no vôbec nám to nevadilo, lebo teplomer už ukazoval 35 stupňov. Poobede sme si urobili športovú olympiádu. A večer nás čakal táborák a s tým spojená opekačka. Najedli sme sa do prasknutia. Na druhý deň ráno sme vyrazili na Kulháň – náučným lesným chodníčkom. Najviac sa nám páčilo, že sa kľukatil cez les. Na Kulháni sme sa občerstvili, poniektorí sa zabavili na húpačkách a išlo sa späť. Každý sa už tešil na bazén. Po bazéne sme si zahrali novú hru Hajzelbába, ktorú sme aj bodovali. Na večer sa každý tešil, lebo nás čakal vrcholný bod programu, vyhodnotenie a diskotéka. Celo-táborovú hru vyhrali piráti a najúspešnejším jednotlivcom bol Matúš. Páčilo sa mi ako všetci tancovali. Nikto netrucoval v kúte. Do postelí sme šli riadne unavení. Ráno po prebudení sme sa pobalili, najedli a čakali na autobus. Cestou domov sme sa zastavili na Farme mini zvierat v Ľubine, kde sme mali dohodnutú prednášku a mohli sme zvieratká aj nakŕmiť a pohladkať. Tým sme zavŕšili náš tábor.