Zoznam súťažiacich:
Meno | Škola | |
---|---|---|
Iveta Kališová, Mgr | ZŠ s MŠ Dúbrava, Dúbrava, okr. LM | zobraziť |
Mária Mydlova, Mgr | Zs s Ms Jana Amosa Komenskeho, Bratislava | zobraziť |
Miriam Vyparinová, Mgr. | ZŠ s MŠ Plavnica | zobraziť |
Ľubica Bezeková, Mgr. | Pliešovce | zobraziť |
Scarlett Salajová, Mgr. | Základná škola Komenského Námestovo | zobraziť |
Jana Šimončíková, Mgr. | ZŠ s MŠ Bolešov | zobraziť |
Jana Šumichrastová, Mgr. | Základná škola Jelenecká 72, Nitrianske Hrnčiarovce | zobraziť |
Mgr.Zuzana Dendisová | SZŠ Wonderschool, Bratislava | zobraziť |
Mária Peláková,Mgr. | ZŠ Komenského ul.23, Bardejov | zobraziť |
Jana Stnádelová Paedr.Dr | ZŠ Pusté Úľany | zobraziť |
Šalátová Katarína,Mgr. | ZŠ Petra Jilemnického 1035/2, Zvolen | zobraziť |
Sylvia Strámová, Mgr. | ZŠ Severná 21 Moldava nad Bodvou 045 01 | zobraziť |
Meno, priezvisko, titul: | Jana Stnádelová Paedr.Dr |
Trieda: | IV.B |
Škola a mesto : | ZŠ Pusté Úľany |
1. Predstavte krátko seba, svojich žiakov, školu: Som obyčajná pani učiteľka, ktorá miluje svoju prácu a deti. Už 22 rokov kráčam do školy v Pustých Úľanoch. Mohlo by prísť k mylnému názoru, že je u nás pusto, no opak je pravdou. Sme veselá škola,kde žiaci Zo IV.B chcú urobiť dieru do sveta a zapojili sa do projektu Hrdinovia dejín. Máme spravodlivého p.riaditeľa a trpezlivú p. zástupkyňu. Moji žiaci zo IV.B sú veselí, súťaživí a hlavne chtiví po vedomostiach. Nesmiem zabudnúť na jednu dôležitú vlastnosť týchto žiakov a to je, že majú veľké srdce plné lásky, do ktorého sa zmestím aj ja, napriek tomu, že je tam už asi celý svet. |
|
2. Popíšte formu (spôsob) ako ste využili Hrdinov dejín vo svojom vyučovaní: S Hrdinami som sa stretla prvýkrát v Bratislave.Hneď som vedela, že si ich moji žiaci obľúbia.Keď som im ich predstavila, v našej triede sa okamžite udomácnili.Zaradila som ich do predmetu dramatika.Zistili sme, že to nestačí, a tak hosťujú na prírodovede, vlastivede, čítaní...sú všade, kde sa môžeme spolu s nimi dozvedieť niečo nové.Práca s nimi je kreatívna.Dajú sa využiť pri blokovom vyučovaní,pri práci vo dvojici.Dobrým pomocníkom sa stávajú, keď deti pracujú na projektoch, alebo riešia problém v skupine.Rovnako radi ich využívame na individuálne štúdium. |
|
3. Popíšte zaujímavý moment z vyučovania Hrdinov dejín (netradičnú aktivitu, zaujímavosť z hodiny, zážitok, kvalitný výstup učiteľa alebo žiakov a pod.) : Astrid Lindgrenová-deň šibalstiev s Pipi.Dievčatá vo vlastných outfitoch sa predviedli na módnej prehliadke.Prišiel sa pozrieť aj p.riaditeľ.Bol prekvapený našimi vedomosťami.Požičal si knihu Hrdinovia,aby sa aj on čo-to dozvedel.Knihu sme mu darovali, ale čo my.Pustili sme sa do výroby vlastnej spolu s pánom Gutenbergom.Pozvali sme aj spisovateľku G.Revickú a kníhviazača.Tak ako pán Gutenberg,i my sme si svoju prvotinu ručne dokreslili. Deň liečiteľa Cypriána-prichystala som bylinky a prekvapenie.Ak na ceste, ktorú určím, nájdu deti aspoň 8liečivých rastlín, založíme si bylinkovú záhradu a čajovňu.Úlohu splnili, a tak sa časť mojej záhrady zmenila na bylinkovú a stala sa z nej čajovňa u Janka Chňapka.Bylinky deti sami zasadili, poliali a teraz čakajú na zber.Zapojila sa i mamička, ktorá nám poslala bylinky.Čaj z nich si deti vychutnali a tešia sa na ten z vlastných byliniek.Téma, ktorá má veľa podôb je Čarodejka.My sme ju poňali svojsky a pozvali sme na rozhovor niečím iné, výnimočné mamy- "Mamu začínajúcej hviezdy z Hlasu ČS" a "Mamu z inej krajiny-Belgicka".Zistili sme,že tieto mamy sú v podstate úplne rovnaké ako tie naše-starostlivé a milujúce.Našim, tiež výnimočným mamám sme teda zahrali predstavenie Chrobáčiky a darovali sladké medovníkové srdcia. |
|
4. Čo sa Vám na Hrdinoch dejín najviac páčilo: Kniha ma oslovila hneď na prvom stretnutí a páči sa mi stále viac. Kladne hodnotím inšpiráciu na webe, keďže poskytuje návod, zároveň dáva voľnosť v nápadoch žiaka aj učiteľa.Páči sa mi ako je napísaná. Úvod-predstaví hrdinu ako dieťa vo veku žiakov, neskôr ako hrdinu, ktorý zanechal niečo pre tento svet. Azda najlepšie vyjadril hodnotu a odkaz tejto publikácie jeden z mojich žiakov. Po prečítaní Hrdinov dejín mi povedal: "Veď tí hrdinovia boli raz takí malí ako my a čo všetko dokázali. Keď vyrastiem, možno bude zo mňa tiež hrdina!" |