Súťažiaci

Zoznam súťažiacich:

Meno Škola
Iveta Kališová, MgrZŠ s MŠ Dúbrava, Dúbrava, okr. LMzobraziť
Mária Mydlova, MgrZs s Ms Jana Amosa Komenskeho, Bratislavazobraziť
Miriam Vyparinová, Mgr.ZŠ s MŠ Plavnicazobraziť
Ľubica Bezeková, Mgr.Pliešovcezobraziť
Scarlett Salajová, Mgr.Základná škola Komenského Námestovo zobraziť
Jana Šimončíková, Mgr.ZŠ s MŠ Bolešovzobraziť
Jana Šumichrastová, Mgr.Základná škola Jelenecká 72, Nitrianske Hrnčiarovcezobraziť
Mgr.Zuzana DendisováSZŠ Wonderschool, Bratislavazobraziť
Mária Peláková,Mgr.ZŠ Komenského ul.23, Bardejovzobraziť
Jana Stnádelová Paedr.DrZŠ Pusté Úľanyzobraziť
Šalátová Katarína,Mgr.ZŠ Petra Jilemnického 1035/2, Zvolenzobraziť
Sylvia Strámová, Mgr.ZŠ Severná 21 Moldava nad Bodvou 045 01zobraziť
Meno, priezvisko, titul: Jana Šumichrastová, Mgr.
Trieda: 4,
Škola a mesto : Základná škola Jelenecká 72, Nitrianske Hrnčiarovce
1. Predstavte krátko seba, svojich žiakov, školu:
Naša škola leží pod Zoborom v obci Nitrianske Hrnčiarovce. Učím štvrtákov, sme spolu štyri roky, takže to vyzerá, že sme už zohratá partia. Máme v triede viac dievčat a tie dokážu strnúť k aktivite i tých ,,lemravejších". Bude mi za nimi smutno.
2. Popíšte formu (spôsob) ako ste využili Hrdinov dejín vo svojom vyučovaní:
Publikáciu Hrdinovia dejín sme získali na školení v Nitre a mňa zaujala typická detská téma o hračkách. Margaret Steiffovej sme venovali blokové vyučovanie, na ktorom sme realizovali rôzne aktivity. Boli sme prekvapení, koľkí žiaci i kolegyne sa dozvedeli, kto vymyslel plyšáka.
3. Popíšte zaujímavý moment z vyučovania Hrdinov dejín (netradičnú aktivitu, zaujímavosť z hodiny, zážitok, kvalitný výstup učiteľa alebo žiakov a pod.) :
Túto tému odštartoval Pavol Hammel v školskom rozhlase piesňou ,,Margaret Steiffová", takže celá škola vedela, že sa niečo deje. V našej triede bol vyhlásený deň plyšákov a deti priniesli nielen svoje obľúbené, ale aj neobľúbené plyšové hračky. Rozprávanie o nich zaujalo každého a dobre sme sa pobavili. Predstavenie pani, ktorá hračky z plyšu vymyslela ich zaujalo. Prezreli sme si prezentáciu z CD Hrdinovia dejín, na ktorú deti živo reagovali. Na matematike sme riešili koľko plyšu a plyšákov by sme vo vlastnej hračkárskej fabrike vyrobili. Pracovali sme s textom z Hrdinov dejín. Nakoniec sme sa učili spievať Hammelovu pieseň. Úlohou na ďalší deň sa stala vlastnoručná výroba hračiek, a tú naozaj niektorí využili na sebarealizáciu.
4. Čo sa Vám na Hrdinoch dejín najviac páčilo:
Texty v celej publikácii sú výstižné, nabádajú k ďalšiemu hľadaniu a vzdelávaniu. Som rada, že sa mi knižka dostala do ruky. Určite ju v budúcnosti v plnej miere využijem.