Zaujímavosti |
Na začiatku bola ihla... |
18.5.2006 |
Najskôr musí byť nápad. Ale naozaj dobrý nápad. Potom sa o ňom často s partnerom rozprávate a navzájom sa dopĺňate. Jeden druhému ste inšpiráciou. Dohodnete si termín a začnete premýšľať na plné obrátky, aby vás nič neprekvapilo. A tak večer pred „dňom ihly“ v dohodnutom čase sedíte pri počítači, máte spustený komunikačný program skype , mikrofón a slúchadlá sú pripravene. Zvonííííííííííí. „Ahoj Pavel! Tak čo, ideme zajtra na to?“ „ No, jasně, Denys! Nic nás neodradí!“ A viete, že ste dohodnutí. Už len zopár drobností, aby všetko dopadlo dobre. Keď sa po hodine skypovania lúčime, máme jasný plán : · 8.00 hod.... Náš organizačný rýchly rozhovor, aby sme sa uistili, „že nepadajú tragače“ , lebo iba to by nás odradilo od plánu. · 9.00 hod ... Úvodná videokonferencia, na ktorej odznejú pravidlá Výmenného obchodu, typy na výmeny, vzájomné povzbudenie z oboch strán a štart. · 9.25 hod—10.25 hod..... Výmenný obchod za ihlu. · 10.35 hod .... Vyhodnocovacia videokonferencia , kde sa dozvieme priebeh a výsledky výmeny, i to, ako nám vyšli typy. Podľa stanovených kritérií je vyhlásený výsledok úspechu oboch výmen. Naostatok výmena zážitkov. |
Čo bolo pred tým... |
Pravidlá: 1. Čas výmeny je presne hodina. V dohodnutom čase všetci naraz opúšťajú školu a do hodiny sa opäť vracajú. 2. Bežať je zakázané, všetci sa musia držať v skupine. 3. Nie je povolené uskutočniť dva návrhy na výmenu naraz. 4. Platná je len výmena tá, ktorú sa podarí zachytiť fotodokumentáciou. 5. Je nutné dodržiavať vzor komunikácie: pozdrav, oslovenie, vysvetlenie požiadavky, informovanie o výmenách, poďakovať a zaželať pekný deň. 6. Pred samotnou akciou učiteľ vysvetlí pravidlá a môže navrhnúť vhodnú taktiku, upozorniť na možné problémy, potrebu kompromisov a prispôsobiť sa väčšine. 7. Počas výmeny nesmie do priebehu učiteľ zasahovať. Všetko je založené na aktivite detí. |